Elías Maestresala

IMG_0088.jpg

Elías Maestresala Viniegra (Nájera, La Rioja, 1996) comença els estudis musicals als sis anys. Als vuit anys entra al Conservatori Professional de Música de la Rioja, realitzant els Ensenyaments Elementals i Ensenyaments Professionals amb Javier Díez Parra, i finalitzant els seus estudis complets el 2014 obtenint el Premi Extraordinari de Fi de Grau que atorga aquest conservatori.

Després d'això, aquest mateix any aconsegueix obtenir una plaça al Reial Conservatori Superior de Música de Madrid, on acaba els estudis el juny de 2018 al Grau en Interpretació en l'especialitat de Piano, amb el catedràtic Ignacio Marín, rebent una qualificació final d'excel·lent. Els excel·lents resultats el fan mereixedor l'any 2019 del Premi a l'Excel·lència Acadèmica a la branca d'Arts i Humanitats que atorga la Comunitat de La Rioja.

Havent desenvolupat la seva activitat musical a Madrid durant dos anys, realitza un intercanvi d'un curs a la Universitat de les Arts Sibelius Academy d'Hèlsinki, Finlàndia, inclòs als seus estudis de grau, on rep classes de la mestra Hui-Ying Liu-Tawatstsjerna .

Actualment cursa el Màster en Ensenyaments Artístics en Estudis Avançats en Interpretació Musical: Instruments de la Música Clàssica i Contemporània, que ofereix l'ESMUC, sota la tutela del mestre Vladislav Bronevetzky.

A més, amb la seva participació a diferents cursos i masterclasses, ha treballat amb altres personalitats de renom com Iván Martín, Hamsa Al-Wadi Juris, Ilmo Ranta, Letícia Michielon, Janne Mertanen, Anders Kilström, Kristin Merscher i Suzsanna Csaszar, i amb Minna Pensola , José Luis Estellés, Yuval Gotlibovich, Albert Mora, Pierre Reach, Asko Heiskanen i Paavo Pohjola a l'àmbit de la Música de Cambra.

Així mateix, ha realitzat una substancial activitat concertística i participat en diversos projectes musicals i pedagògics a Madrid, Hèlsinki, Barcelona, ​​Alacant i la Rioja. Aquesta mateixa inclou concerts en llocs destacats, com ara la Residència d'Estudiants i l'Escola Julián Besteiro a Madrid, l'Ateneu Barcelonès, l'auditori del Musiikkitalo a Hèlsinki, l'Auditori de Logronyo o el monestir de Sta. María la Real de Nájera. També cal esmentar l'auditori de la Universitat Carles III a Madrid a l'àmbit pedagògic, o la seva participació en esdeveniments com el Festival Mixtur 2019 de música contemporània celebrat a Fabra i Coats. Com a intèrpret solista, el repertori inclou una àmplia varietat d'estils i autors, des del Barroc fins a la música del s. XX i contemporània. Però la seva activitat no només queda reduïda a aquest àmbit, mostrant alhora gran interès i gust per la Música de Cambra i la música de piano a duo.

Pel que fa a la seva activitat pedagògica, s'inicia a Madrid el 2014 impartint des de llavors classes a diverses escoles, i com a professor freelance particular. La part més destacable de la seva formació com a pedagog del piano la duu a terme a Finlàndia, país conegut pel seu excel·lent sistema educatiu, aprenent de primera mà la seva forma d'ensenyament durant la realització del mòdul “Piano Pedagogy”, dirigit per la professional Rebekka Angervo .